onsdag 7. oktober 2009

Et lite livstegn...

Ser at det er fantastisk lenge sida jeg egentlig skreiv noe her...Det kan vel være mange grunner til det. Men men...kan da prøve på nytt. Skal jo egentlig liksom skrive noe på eksamensoppgaven min nå da. Eller lese til en eller anna eksamen. Men så havna jeg ved dataen...med mange fristelser. Deriblant må en vel kaste en forbannelse over pokerspillinga på Facebook. En burde ikke ha venner som introduserer en for slike ting. Det går seriøst ut over nattesøvnen. Og forsåvidt er det greit det bare er liksompenger...ellers hadde jeg vært mer enn blakk er jeg redd. Dessuten er vel ikke gambling det jeg først og fremst bør satse på som karrierevalg.

Men hva skal en velge da??? Kanskje et litt upassende spørsmål når en tross alt går på ei yrkesutdanning. Men åssen skal jeg vite at det er rett da??? Når jeg sitter og hører på alle de som tydligvis har jobba som lærere ei stund, blir jeg egentlig ganske så frustert. Greit nok, JEG er verdensmester i det å klage. Men halloooooo? Det får da være måte på til klaging og syting over hvor elendig og feil skolen er. Riktignok er det ting som kanskje ikke er kjempebra, men det høres jo ut som om det er verdens verste skole vi har. Og likevel viser det seg at et stort flertall av elevene likevel trives ganske så godt...Men hva skal jeg gjøre oppi alt dette da? Egentlig har jeg vel mest lyst til enten å gå i kloster ELLER flytte ut i skogen og bli venn med en elg. Men det har jo godeste Doppler gjort før meg, så det er liksom litt oppbrukt. (Og hvis jeg husker riktig var det vel også en annen som hadde lignende planer en gang i tida...).

Men enn så lenge sitter jeg nå her da...og har ikke fått gjort noe av det jeg skal. Gleder meg til jul, kjenner jeg. Kom på det på lørdag da jeg våkna til hvite omgivelser. Men så kom jeg på at det var oktober...Snøen kom vel akkurat en og en halv måned for tidlig. Men de kommer til å gå aaaaaalt for fort...På godt og vondt er jeg redd....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar